Cesty s (dospělými) dětmi

Všechny naše děti vyrůstaly na archeologických nalezištích, kde jsme popojížděli kočárky, přebalovali jim pleny a prolézali všechno možné a snažili se neztratit žádné ze svých čtyř dětí.

Cestování s dětmi bylo skvělé vždycky.  V dobách, kdy byly děti malé balila jsem za všechny. Výhodou rodičů tří dospělých dětí a jedné dospívající dcerky je to, že už si balí samy a přijíždějí a odjíždějí a přilétají a odlétají za námi na dovolenou, jak se jim hodí. Hlavně ovšem, že jezdí.

Oba s manželem jsme tak vděční, že nám ve svém nabitém programu věnují týden, či více nebo méně a přidají se k naší dovolené. Není to pochopitelně zadarmo, ale ráda náklady zaplatíme a rádi, protože jejich přítomnost je nám velkou odměnou.

Dělají si z nás legraci, že mají občas divné následky. Třeba na cestách po severu Anglie je přepadla náhlá a nakažlivá choroba, která má odborný název castlfobie a z toho vyplývá, že já trpím castlmánií, ale v Yorkshire to ani jinak nejde, že?

Na současné výpravě do Francie byli zase ohroženi novou chorobou, takzvanou oppidofobií.Ale i přes počínající příznaky se mnou úspěšně absolvovali pět oppid a předposlední den dokonce dvě najednou.

Můj muž, učitel přírodopisu a nadšený botanik a majitel 15 šanonů vlastního herbáře historickým chorobám odolává. Má ovšem sám zvláštní vlastní nemoc, která zatím nemá jméno. Projevuje se tak, že otrhává všechny rostliny a lisuje je na cestách a doma se uklidňuje se samolepící páskou a se svými květinami.

Jednou jsem o jeho postižení vyprávěla náhodným turistům na Korfu. Prostě nejel autobus ani nám a ani jim, a tak jsme se seznámili. Myslela jsem si, jak vtipně popíšu nemoc svého manžela a naše cestování, ale oba s určitým pochopením pokyvovali a nereagovali tak, jak jsem zvyklá. A nakonec se z nic vyklubali učitelé na přírodovědných předmětů na vysoké škole, prostě další botanici a já se najednou ocitla v trojnásobně náročné situaci.

Abych byla spravedlivá musím napsat, co tvrdí můj muž o mě.  Říká, že když mi nabídne vyjít kopec tak jdu s velmi malým nadšením, ale pokud je v blízkosti podobně vysoká historická stavba, tak na ní vyběhnu a ani nezamrkám.

Naše rodina se ve svých fobiích a nadšení podporuje. Když můj muž uviděl v Holandsku na lodi vzácnou kapradinu na břehu kanálu, všichni jsme mu dovolili seskočit z motorové lodi a kroužili jsme kolem dokola, než ke kapradině doplaval, utrhl ji a s kapradinu v ústech doplaval zpět k lodi, kde jsem ho a s velkým úsilím jsme ho zpět vytáhli na palubu.

Největší radost z nás mají celní kontroly na letištních. Zpravidla neví, co to v našem kufru převážíme. Manžel jednou varoval celnici, aby nesahala do kufru, protože se popíchá a na celnici tyhle rady nedávají. Celníci jsou autorita a žádný turista jim nemá co říkat, co a jak mají kontrolovat zavazadla a bezpečnost země. A zvláště ne v Izraeli, a tak brala jeho oznámení jako výzvu a odvážně strčila ruku do kufru. Když ruku vyndala, tekla jí z ruky krev a potřebovala ošetřit, protože manžel převážel jakési zajímavé usušené trní.

Mám pedagogickou teorii, že pokud naše děti vyrůstali v takto infekční rodině, pak je že je to i jeden z důvodů, proč za námi dojíždějí a dolétají. S kým jiným by zažili takové neotřelé věci či ptákoviny než se svými odloženými rodiči.

Autor: Mirka Adamcová | úterý 2.8.2022 21:48 | karma článku: 14,61 | přečteno: 402x

Jak (ne) spadnout s letadlem na Erasmu

Letadlo se kývalo na obě strany již několik minut. Silný vítr tlačil do každého z křídel zvlášť. V hlavě se mi vynořila představa pilota v kokpitu. Chlap v uniformě, který drží knipl a každý nový tlak vyrovnává ručně.

16.6.2022 v 21:34 | Karma: 15,16 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ona

školník Saša

"Dneska nám někdo přinesl 300 neprůstřelných vest do sbírky," nadšeně sděloval Saša, náš školník. Je mi sice záhadou, jak se do charitativní sbírky dostanou neprůstřelné vesty, ale s Ukrajinci je možné všechno.

15.3.2022 v 15:50 | Karma: 17,79 | Přečteno: 432x | Diskuse| Společnost

Ukrajinské děti v Čechách

Mnoho lidí se nedovede představit, co zažívá dítě v cizí zemi. Potřebujeme věci si dobře promyslet, abychom mohli dobře pomoci. Je to těžké vždy, o to těžší, když u nás jsou a přicházejí děti, které zažily válečné zkušenosti.

13.3.2022 v 14:02 | Karma: 15,65 | Přečteno: 569x | Diskuse| Společnost

Homeschooling v Británii

"V Británii mají svobodu," slyšela jsem často povzdech na naši místní českou situaci. Rodiče mohou rozhodnout, zdali děti pošlou do školy a nebo zdali je budou učit doma sami.. Žádné poradny, žádné registrace.

11.3.2022 v 14:51 | Karma: 9,28 | Přečteno: 457x | Diskuse| Společnost

Mirka Adamcová

Škola, ve které bych chtěla bydlet....

V Británii jsme navštívili 4 školy. Všechny byly křesťanské, všechny byly blízko Londýna, ale ne v Londýně. První byla ve Winsdoru a ta poslední byla tak skvělá, že bych v ní chtěla postavit stan a bydlet v ní navždy.

5.3.2022 v 17:27 | Karma: 15,22 | Přečteno: 443x | Diskuse| Společnost

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Pracuji ve škole Heřmánek jako učitel a organizátor Teen programu. Jsem spokojená, vdaná a mám 4 děti. Žiji v Praze, ale ráda trávím čas na Křivoklátsku a cestováním.